Veelgestelde vragen

 

  1. Zijn de vermelde prijzen op de website al inclusief montagekosten?
  2. Gebruiken jullie originele onderdelen voor de reparatie?
  3. Hebben jullie het nieuwe onderdeel op voorraad?
  4. Hoe kom ik erachter welk type toestel ik heb?
  5. Waar zijn jullie gevestigd?
  6. Ik zie mijn toestel niet tussen jullie lijst met reparaties staan, wat nu?!
  7. Hoe weet ik of mijn reparatie onder de door jullie aangeboden garantie valt?
  8. Kan ik ook zonder afspraak langskomen voor een reparatie?
  9. Kan ik de reparatie laten uitvoeren binnen de fabrieksgarantie?
  10. Betaal ik onderzoekskosten bovenop de reparatiekosten?
  11. Gaan de gegevens op mijn toestel verloren tijdens de reparatie?
  12. Ik heb waterschade: kunnen jullie dat repareren?

 

 

1. Zijn de vermelde prijzen op de website al inclusief montagekosten?
Ja, al onze prijzen zijn inclusief montagekosten én BTW.

2. Gebruiken jullie originele onderdelen voor de reparatie?
We werken bij Reparatie Nieuwerkerk altijd met 100% originele onderdelen. Daarmee garanderen we de goede afwerking en het optimale gebruik van jouw toestel. Ook voor Apple-producten gebruiken we origineel geassembleerde onderdelen. Die zijn niet Apple-gecertificeerd (dat kan alleen Apple zelf aanbieden), maar zijn wel gemaakt van dezelfde fabricaten en bieden daarom dezelfde hoge kwaliteit.

3. Hebben jullie het nieuwe onderdeel op voorraad?
Op de reparatiepagina geven we je bij het onderdeel aan wat de actuele voorraadstatus is. En er helemaal zeker van zijn? Bel ons op telefoonnummer 085 – 016 13 32 of stuur een WhatsApp-bericht naar 06 30 48 61 51, dan kijken we het meteen voor je na.

4. Hoe kom ik erachter welk type toestel ik heb?
Veel toestellen vermelden het model of de modelcode. En kom je er zelf niet uit? Bel ons op 085 – 016 13 32 of stuur een WhatsApp-bericht naar 06 30 48 61 51, dan helpen we je daarmee.

5. Waar zijn jullie gevestigd?
Je vindt ons in Nieuwerkerk aan den IJssel, aan de rand van het winkelcentrum. Navigeer naar Raadhuisplein 33 in Nieuwerkerk aan den IJssel, dan kun je gratis voor de deur parkeren.

6. Ik zie mijn toestel niet tussen jullie lijst met reparaties staan, wat nu?!
Geen probleem, we repareren honderden verschillende modellen. Staat jouw toestel er (nog) niet bij of kun je die niet vinden? Bel ons op telefoonnummer 085 – 016 13 32 of stuur een WhatsApp-bericht naar 06 30 48 61 51 dan vertellen we je graag wat we voor je kunnen betekenen.

7. Hoe weet ik of mijn reparatie onder de door jullie aangeboden garantie valt?
Je kunt het de monteur vragen die jouw reparatie uitvoert. Of neem telefonisch contact op via telefoonnummer 085 – 016 13 32 of stuur een WhatsApp-bericht naar 06 30 48 61 51, dan zoeken we het meteen voor je uit.

8. Kan ik ook zonder afspraak langskomen voor een reparatie?
Ja, je kunt naar onze reparatielocatie aan het Raadhuisplein 33 in Nieuwerkerk aan den IJssel komen als je geen afspraak hebt. Houd er wel rekening mee dat we de reparatie dan niet altijd binnen 30 minuten kunnen uitvoeren.

9. Kan ik de reparatie laten uitvoeren binnen de fabrieksgarantie?
Wij kunnen helaas geen reparaties uitvoeren onder de fabrieksgarantie.
Houd er rekening mee dat veel beschadigingen niet onder de fabrieksgarantie vallen, waardoor je daar geen gebruik van zou kunnen maken. Indien je daarover twijfelt adviseren we je contact op te nemen met jouw verkoper of fabrikant. Blijkt er geen sprake (meer) van fabrieksgarantie? Dan kunnen we de reparatie van jouw toestel voor je uitvoeren.
Tip: geeft de fabrikant aan dat een probleem niet te repareren is of dat het te duur zou worden? We bieden je graag een second opinion aan. We hebben al veel apparaten gerepareerd die anders ‘total loss’ verklaard zouden zijn.

10. Betaal ik onderzoekskosten bovenop de reparatiekosten?
Soms moeten we lang onderzoek doen naar wat er aan de hand is, voordat we de reparatie kunnen uitvoeren. Onderzoek door onze gekwalificeerde technici is tot 15 minuten gewoon gratis, daarna bereken wij hiervoor onderzoekskosten.

11. Gaan de gegevens op mijn toestel verloren tijdens de reparatie?
Nee, jouw gegevens zijn 100% veilig. Het is standaard niet nodig om een back-up te maken.
Tip: gaat het om waterschade of een softwarebeschadiging? We zullen je dan vooraf vragen toch een back-up te maken, zodat we veilig een software-reset voor je kunnen uitvoeren. Dat doen we altijd in overleg.

12. Ik heb waterschade: kunnen jullie dat repareren?
Ja, we hebben duizenden toestellen met waterschade succesvol gerepareerd. In ongeveer 50% van de gevallen kunnen we jouw toestel reinigen en testen op eventuele waterschade. Soms moeten we een onderdeel vervangen, zoals de accu van het toestel. Uiteraard zullen we het je vooraf aangeven als we ontdekken dat er onderdelen vervangen moeten worden om jouw toestel te repareren.